Skip links

Beloningsbeleid

Doel van het beloningsbeleid

Ons beloningsbeleid is primair gericht op het bevorderen, aantrekken en behouden van goed gekwalificeerde medewerkers. Dit alles binnen een beheerste en integere bedrijfsvoering en gericht op de lange termijn.

Dat betekent onder meer dat wij, waar mogelijk, voorkomen dat medewerkers door hun beloning worden geprikkeld tot het onzorgvuldig behandelen van klanten of het niet naleven van onze zorgplicht. Daarnaast leggen we de focus op de belangen van onze klanten en op de continuïteit van de onderneming op de langere termijn. Ook streven wij naar een gezonde en stimulerende werking van het gehanteerde beloningsbeleid.

Voor wie geldt dit beloningsbeleid?

Het beloningsbeleid geldt voor alle medewerkers van SAS. Assurantiën.

Uitgangspunten van het beloningsbeleid

Bij het opstellen van het beleid hanteren wij de volgende uitgangspunten:

  • Marktconform: voor het aantrekken en behouden van gekwalificeerd personeel
  • Maatschappelijk verantwoord en gerechtvaardigd
  • Klantbelang staat centraal
  • Gericht op lange termijn doelen
  • Transparant en eenvoudig
  • In overeenstemming met geldende wet- en regelgeving
  • Adviseur verstrekt te allen tijde passend advies

Beschrijving van de beloning

  • Vast salaris
    Marktconform en afhankelijk van o.a. leeftijd, diploma’s en relevante werkervaring. Jaarlijks kan een loonsverhoging plaatsvinden.
  • 8% vakantietoeslag
    Jaarlijks toegekend.
  • Reiskostenvergoeding
    Binnen de fiscaal toegestane mogelijkheden.
  • Studiekostenvergoeding
    Volledige vergoeding van kosten voor studies die bijdragen aan de kennisontwikkeling binnen het kantoor.
  • Premievrije deelname aan de collectieve pensioenregeling
  • Belastingvrije vergoedingen
    Volgens de Werkkostenregeling, op beslissing van de directie.

Beloningsmodel van de onderneming

Onze onderneming handelt altijd in het belang van de klant, verstrekt passende adviezen en bemiddelt volledig onafhankelijk en objectief.

Onze beloning bestaat uit:

  • Beloning op basis van provisie (van de aanbieder)
  • Beloning op basis van vaste fee (van de klant)

Deze vormen van beloning worden helder en transparant gecommuniceerd in ons dienstverleningsdocument. Alle beloningen worden getoetst aan het principe dat de beloning niet kennelijk onredelijk mag zijn.

Het interne beloningsbeleid is afgestemd op het verdienmodel van de onderneming.

Risicobeheersing

Ons beloningsbeleid is gericht op het voorkomen van een onzorgvuldige klantbehandeling. Een onjuist of onbeheerst beloningsbeleid kan leiden tot risico’s met betrekking tot:

  • De continuïteit van de onderneming
  • Beheersbaarheid van personeelskosten
  • Onzorgvuldige behandeling van klantbelangen
  • Hoog personeelsverloop

Transparant beloningsbeleid

Ons beloningsbeleid is transparant en wordt onder meer gepubliceerd op onze website en opgenomen in ons dienstverleningsdocument.

Wij geven inzicht in:

  • De wijze van belonen van onze medewerkers
  • De samenhang tussen het beloningsbeleid en zorgvuldige klantbehandeling

Er gaan geen prikkels uit van ons beloningsmodel die kunnen leiden tot onverantwoorde risico’s of onzorgvuldige klantbehandeling. De klant staat centraal in al onze processen.